About Wolfemichl
349 km
71:44 h
Recent Activity
- WolfemichlMarch 7, 2025
March 5, 2025, a clear, hot spring day with almost 20 degrees and plenty of sun.
I planned the tour "myself" by entering the start and destination and letting Komoot do the rest.
The tour was easy to walk and the instructions were precise.
Since I knew my way around Hohenstaufen, I took a different route
Translated by Google •
- WolfemichlMarch 7, 2025
March 4, 2025
Today I'm walking over the mountains to Göppingen instead of home from there.
If you take your time, you'll have a wonderful walk with beautiful views. Like everything here, there are no flat paths. It's always up or down somewhere.
Translated by Google •
- WolfemichlMarch 1, 2025
Status: Sat., March 1st, 2025: a short hike, barely 4 kilometers in 2 hours. Pure walking time 45 minutes. The rest of the time is enjoying the view and the landscape.
The hike was created and set up by Komoot.
It is easy to hike and does not give any wrong directions.
At the very beginning we deliberately
Translated by Google •
Wolfemichl went for a hike.
November 6, 2025
6.11.2025: Ein herrlicher oktobriger Novembermorgen. Den Termin beim Fußarzt genutzt, im Gebiet einer Komootwanderung zu folgen. Typisch Komoot, jede Biegung als Abzweigung zu sehen. Ignorieren und einfach den befestigtem Weg folgen. Wer die Übersichtskarte im Blick behält kann nicht falsch gehen. Die Navigation nervt.
00:41
3.25km
4.7km/h
30m
40m
Wolfemichl went for a hike.
November 5, 2025
5.11.2025: Sehr leichte Wege mit tollem Blick auf Kaiserberge, Alb und übers Remstal. Heute warm beschienen von der goldenden, oktobrigen Novembersonne. Mit Bus erreichbar, Parkplatz vorhanden und das Restaurant dort bietet auch denen Leckeres, die kein Durchschnittsjahresgehalt als Mitgliedsbeitrag zahlen können. Als Fußlahme gingen wir nur eine kurze Runde, es liegen aber viele Kilometer an Möglichkeiten vor einem.
00:38
2.82km
4.4km/h
10m
20m
Wolfemichl went for a hike.
November 3, 2025
3.11.2025: Ein wunderbarer kalt-warmer Novembertag, der den goldenen Oktober nachholte, verlängerte. Die Strecke ging vom Bahnhof Birenbach bis kurz vor Ortsbeginn Rechberghausen auf dem früheren Bahndamm, der heute Fuß- und Radweg ist. Zwar ist die Sperrung an der Brücke beim Netto in Birenbach nicht aufgehoben. Die Arbeiten sind aber eingestellt, die Brücke kann problemlos passiert werden. Geht man gemäß Straßenverkehrsordnung als Fußgänger auf der linken Seite, entspannt sich der Begegnungsstress mit Radfahren völlig. Man sieht sich lächelnd ins Gesicht und geht/fährt seiner Wege. Die von hinten kommen passieren einen mit genügend Abstand -erschrecken erübrigt sich. Jetzt im Herbst empfiehlt sich festes Schuhwerk, da sich in den Schräglagen des Bahndamms, das, "aus Staub bist Du und zu Staub kehrst Du zurück", mit unsicherem Tritt auf gefallenen Blättern, ins Gedächtnis ruft.
00:41
3.21km
4.7km/h
30m
40m
The forests are already colorful (or even better)...
Walking to the podiatrist – perfect.
Translated by Google •
Sign up or log in to continue
Everything You Need To Get Outside
Ready-Made Inspiration
Browse personalized adventures tailored to your favorite sport
A Better Planning Tool
Build your perfect outdoor experience using the world’s best outdoor tech
More Intuitive Navigation
Turn-by-turn navigation and offline maps keep your adventure on track
A Log of Every Adventure
Save every adventure and share your experiences with your friends
Sign up or log in
Like