Trail Running
Hvor asfalten slutter, begynder det. Hvor lyden af dine skridt bliver opslugt af det ujævne underlag, løber du videre; træder dybere ind i støvet under dig, mens luften bliver klarere, og naturen omfavner dig som en længe savnet ven. På en sti er der altid noget nyt at opdage. Og når efteråret lokker med en ny palet af farver, lige så gyldne som den lave sol, ifører naturen sig en flot ny jakke. Trailløb handler mindre om kilometer og mere om dig. Det handler om den friske luft, overraskelsen bag hjørnet — og den uovertrufne frihedsfølelse. Og selvom en god sti ikke er svær at finde, er der noget særligt ved stederne i denne samling.
Trailløbsinspiration til dig
Vælg blandt vores færdige samlinger med håndplukkede ruter og masser af nyttig information, skabt af passionerede mennesker som dig.
Samling til løb af
Samling til vandring af
Samling til løb af
Samling til løb af
Hvad skal jeg have på?
Hvis du kigger på alle tøjmulighederne, kan du blive fristet til at tro, at du behøver specialudstyr selv til de mindste forskelle i din rute. Du kan købe forskellige sko til lange vandreture, dagsvandringer, alpine ture, via ferrata, løb, gang og stavgang — og trailløb er ingen undtagelse. Det vigtige er dog, at du selv vurderer, om specialudstyr er nødvendigt, hvilket sjældent er tilfældet for trailløb. Alt, du behøver, er et godt par behagelige løbesko, som du trygt kan jogge i; ankelhøje sko bliver først nødvendige, hvis din sti indeholder mange steder, hvor du let kan vrikke om. Hvis du er sikker på, at din ankel ikke vrider om på grund af et par bump, så hold dig til dine sædvanlige sneakers. I sidste ende er det ikke marketingfolkene, der definerer eventyret, det gør du.
Det samme gælder tøj. Nogle foretrækker syntetisk, andre ikke. Nogle løber i shorts uanset hvor koldt det er, andre foretrækker lange bukser. Nogle kan lide løstsiddende tøj, andre foretrækker det tætsiddende. Vælg det, du foretrækker: naturen er ikke en catwalk. Det eneste, der betyder noget, er, at du har det godt, mens du løber. Det er det bedste look af dem alle.
Ting vandrere siger
- Hey, se en trailløber
- Hvad var det igen?
- Du løber ad den vej, vi tager.
- Hvorfor gør de det?
- Fordi du kan.
- Jeg løber allerede tør for sved, når jeg går.
- Præcis.
- Og når du er højt oppe, hvad gør du så?
- Løb nedad.
- Giver det mening?
- Skal vi lave noget andet?
- Det er rigtigt igen.